Sunday, February 5, 2012

Bersyukur atas NikmatMu

Bersyukur atas nikmaMu

Usrahtunjang Tarbiah.. Nikmat jugak..


Subhanallah… begitu banyak perkara yang berlaku sepanjang ketidak aktifan dalam blog ini…  banyak perkara yang membantutkan diri saya untuk mengpostkan sesuatu.. mintak maaf kepada semua…atas kelemahan diri saya akan kelalaian melaksanakan amanah ini…


Sempena Maulidul Rasul ini ..  saya ucapakan….


SALAM MAULIDULRASUL

 Bagaiamana kita menghidupkan sambutan MaulidulRasu dalam diri kita? Adakah hanya dengan melihat perarakan di kaca television semata-mata?? Marilah kita hidupkan sambutan ini dengan memperbanyakkan selawat kepada Baginda Rasulullah.. cuba 
tingkatkan selawat.. azam untuk menambahkan selawat.. ayuh.. jangan berlengah…

………………………………………………………………………………………………………………………..

Berkaitan dengan post ini.. amat bersesuaian dengan apa yang berlaku disekeliling ana dan apa yang di lafazkan oleh Ustaz Abu Bakar Chik… pengisian yang amat bermakna..
Bersyukur atas taujihad yang diberikan.. amat terkesan dihati. Dengan ceramah MaulidulRasul dimaktab.. di internet.. banyak membantu.. subhanallah.. (Allah tidak tinggalkan aku bersendirian..)


Bersyukurlah dengan apa yang kita perolehi.. jangan inginkan perkara yang berlebihan yang tak sepatutnya.. hingga akan menyebabkan diri kita yang gelisah dan gundah… dan menyebabkan kita futhur atas jalan ini.. nauzubillah.. perkara ini amat dekat sekali dengan peristiwa yang berlaku dalam isu politik Negara sekarang.. (cuba cakna dengan politik dan masalah Negara.. jangan asyik menelaah pelajaran saja)…

La Tahzan


Bersyukur ada banyak perkara.. bagaimana kita menzahirkan kesyukuran kita?? Dengan nikmat yang diberikan… dengan kehebatan dan kelebihan yang Allah berikan kepada kita.. bersyukurlah.. jangan merasakan diri kita perlu atau mesti dapat perkara yang kita tidak perolehi (perkara yang lebih baik dari yang ada sekarang)..

Cuba tengok balik apa yang kita dapat.. listkan semula.. mesti tak larat nak listkan.. cuba pulak listkan apa yang kita tak dapat.. 1.. 2… 3… dah tak tahu nak catit dah… ha.. banyakkan perkara nikmat yang kita dapatkan.. hanya sikit ja yang kita tak dpat.. tapi kenapa kita selalu melihat bilangan yang kecil ini..

Koreksi diri balik.. mari kita sama-sama melafazkan Alhamdulillah.. mensyukuri semua perkara yang kita perolehi dan tidap perolehi.. kerana perkara yang kita tak dapat tu..kadang-kadang adalah terbaik untuk diri kita.. Alhamdulillah.. begitu banyak nikmatMu ya Allah..

Alhamdulillah.. Alhamdulillah..Alhamdulillah..

Sempena MaulidulRasul ini.. moga kesyukuran ini dilafazkan dengan nikmat Kelahiran Rasulullah.. subhanallah..

………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Jagalah hati ini ya Allah.. jangan kau lalaikan dengan kesenanga dan kenikmatan dunia yang tiada nilainya… subhanallah… aku bersyukur kepadaMu, Ya Allah..
                  
~Alhamdulillah.. lega rasa hati ini… lapang dada…. Dengar taujihad sahabat-sahabat..dan para ulama’.. lega rasa.. Ya Allah.. kau masih memberikan nikmat yang melimpah tanpa aku merasainya… aku bersyukur Ya Allah… (^_^)…

LEGA RASA……… 

1 comment:

Intan SRM said...

assalamualaikum adik Farah
selamat berblog kembali
tak mengapa,utamakanlah yang utama dik
kerna kehidupan kita memerlukan banyak perngorbanan dan penyusunan keutamaann